Deklaracja dostępności

1. Data publikacji i aktualizacji strony

Data publikacji strony internetowej: 06 września 2025 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 06 września 2025 r.

2. Stan zgodności z ustawą

Strona jest zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej.

3. Przygotowanie deklaracji i aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji: 06 września 2025 r.
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 06 września 2025 r.
  • Metoda przygotowania: samoocena przy użyciu Listy kontrolnej do badania dostępności cyfrowej v. 2.2

4. Skróty klawiaturowe ułatwiające dostępność

  • Tab – przełączanie między elementami interaktywnymi
  • Strzałki – poruszanie się po przewijalnych treściach
  • Esc – zamknięcie popupu/wyjście z akcji
  • Enter – zatwierdzanie aktywacji
  • Ctrl+F / F3 – wyszukiwanie
  • Ctrl++ / Ctrl+- / Ctrl+0 – powiększanie/pomniejszanie/przywracanie rozmiaru
  • F11 – tryb pełnoekranowy
  • F5 – odświeżanie strony

5. Informacje zwrotne i kontakt

Uwagi dotyczące dostępności cyfrowej można zgłaszać do:

W zgłoszeniu prosimy o podanie:

  • imię i nazwisko,
  • dane kontaktowe (e-mail lub numer telefonu),
  • adres strony, na której występuje problem,
  • opis problemu i preferowaną formę udostępnienia treści.

Odpowiedź nastąpi nie później niż w ciągu 7 dni roboczych. W przypadku braku możliwości realizacji wniosków w formie pierwotnej, zaproponujemy alternatywną formę.

6. Obsługa wniosków i skarg

W razie odmowy realizacji zgłoszenia można złożyć skargę:

  • do Prezesa Zarządu ZGK, lub
  • do Rzecznika Praw Obywatelskich
    adres: Biuro RPO, al. Solidarności 77, 00‑090 Warszawa;
    e-mail: biurorzecznika@brpo.gov.pl
    Telefon: 800676676

7. Dostępność architektoniczna

Do budynku Zakładu prowadzi jedno wejście główne znajdujące się od strony głównej ulicy – 1 Maja oraz drugie wejścia – pomocnicze. Wejście główne jest bez barier architektonicznych. Do budynku można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Na parterze budynku znajduje się Biuro Obsługi Klienta, gdzie pracownik schodzi do klienta ze szczególnymi potrzebami. W bliskim sąsiedztwie budynku znajduje się parking samochodowy dla klientów, w tym 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Utrudnienia:

  • Budynek nie posiada toalety przystosowanej dla osoby niepełnosprawnej.
  • Biuro Obsługi Klienta nie posiada tłumacza polskiego języka migowego.
  • Nad wejściem do budynku nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabosłyszące.
  • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

8. Podstawa prawna

  • Rozporządzenie Rady Ministrów z 9 listopada 2017 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych – Dz. U. z 2024 r. poz. 773.
  • Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych – Dz.U. z 2023 r. poz. 1440.
Przewijanie do góry