Deklaracja dostępności
Dokument określa poziom dostępności strony internetowej oraz możliwości zgłaszania uwag i problemów.
1. Data publikacji i aktualizacji strony
Data publikacji strony internetowej: 06 września 2025 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 06 września 2025 r.
2. Stan zgodności z ustawą
Strona jest zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej.
3. Przygotowanie deklaracji i aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji: 06 września 2025 r.
- Data ostatniego przeglądu deklaracji: 06 września 2025 r.
- Metoda przygotowania: samoocena przy użyciu Listy kontrolnej do badania dostępności cyfrowej v. 2.2
4. Skróty klawiaturowe ułatwiające dostępność
- Tab – przełączanie między elementami interaktywnymi
- Strzałki – poruszanie się po przewijalnych treściach
- Esc – zamknięcie popupu/wyjście z akcji
- Enter – zatwierdzanie aktywacji
- Ctrl+F / F3 – wyszukiwanie
- Ctrl++ / Ctrl+- / Ctrl+0 – powiększanie/pomniejszanie/przywracanie rozmiaru
- F11 – tryb pełnoekranowy
- F5 – odświeżanie strony
5. Informacje zwrotne i kontakt
Uwagi dotyczące dostępności cyfrowej można zgłaszać do:
- Imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej: Ewa Siedlecka – Koordynator ds. dostępności
- E-mail: ewa.siedlecka@zgk-ns.pl
- Telefon: 17 24 13 575
W zgłoszeniu prosimy o podanie:
- imię i nazwisko,
- dane kontaktowe (e-mail lub numer telefonu),
- adres strony, na której występuje problem,
- opis problemu i preferowaną formę udostępnienia treści.
Odpowiedź nastąpi nie później niż w ciągu 7 dni roboczych. W przypadku braku możliwości realizacji wniosków w formie pierwotnej, zaproponujemy alternatywną formę.
6. Obsługa wniosków i skarg
W razie odmowy realizacji zgłoszenia można złożyć skargę:
- do Prezesa Zarządu ZGK, lub
- do Rzecznika Praw Obywatelskich
adres: Biuro RPO, al. Solidarności 77, 00‑090 Warszawa;
e-mail: biurorzecznika@brpo.gov.pl
Telefon: 800676676
7. Dostępność architektoniczna
Do budynku Zakładu prowadzi jedno wejście główne znajdujące się od strony głównej ulicy – 1 Maja oraz drugie wejścia – pomocnicze. Wejście główne jest bez barier architektonicznych. Do budynku można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Na parterze budynku znajduje się Biuro Obsługi Klienta, gdzie pracownik schodzi do klienta ze szczególnymi potrzebami. W bliskim sąsiedztwie budynku znajduje się parking samochodowy dla klientów, w tym 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Utrudnienia:
- Budynek nie posiada toalety przystosowanej dla osoby niepełnosprawnej.
- Biuro Obsługi Klienta nie posiada tłumacza polskiego języka migowego.
- Nad wejściem do budynku nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabosłyszące.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
8. Podstawa prawna
- Rozporządzenie Rady Ministrów z 9 listopada 2017 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych – Dz. U. z 2024 r. poz. 773.
- Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych – Dz.U. z 2023 r. poz. 1440.
